כשברקע מהלומות והתנצחויות • חוק הגיוס המתוקן עבר בקריאה ראשונה

    ארי וידר No Comments on כשברקע מהלומות והתנצחויות • חוק הגיוס המתוקן עבר בקריאה ראשונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק הגיוס המתוקן שמבטל למעשה את חוק הגיוס שעבר בממשלה הקודמת – עבר לפני זמן קצר (שני) בקריאה ראשונה בכנסת ברוב של 60 תומכים מול 45 מתנגדים.

    למעלה משעתיים עלו חברי הכנסת על הדוכן וצידדו בעד ונגד החוק, במהלכם אף נרשמו רגעים מעניינים ומשעשעים כמו בעת שח"כ מאיר פרוש חיקה בקולו את מנחם בגין.

    הדיון היה כמובן יצרי ואמוציונאלי. חבר הכנסת מאיר כהן מ'יש עתיד' אמר לחברי הכנסת החרדיים "אתם כ"כ מנותקים מציבור הבוחרים שלכם. הם רוצים להשתלב בחברה ואתם מפספסים את זה. החוק הוא לא נגד החרדים אלא נגדכם".

    פרוש מוזס, משה גולדשטיין

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר בדבריו כי "מדובר במס גולגולות כמו בימי הצאר ניקולאי שהיו צריכים להביא מס כך וכך".

    ח"כ מיקי לוי צעק לעברו: "אין לך מוסר".

    חילופי דברים קשים התנהלו אחר כך כשח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' עלה לנאום: "תתבייש, מגביר שנאה שכמוך" אמר לח"כ מוזס. "לאן תקח את עולם התורה עם הדימויים של הצאר ניקולאי וממשלת הזדון".

    מוזס צעק לעבר שטרן: "מרושש את המשפחות החרדיות. שונא חרדים כמוך", שטרן לא נשאר חייב והגיב בבוטות "אתה יכול לצרוח כמה שאתה רוצה, אתה הדוגמא לכל הדברים הרעים בעולם החרדי. גולגלות קראת לנו? תתבייש לך".

    שר הביטחון משה יעלון סיכם את הדיון לפני ההצבעה: "כיום חרדי אינו שווה למישהו עני. אנו רואים ברכה בהשתלבות חרדים בצבא, במעגל העבודה ובחברה. אך מה שברור, מה שבא בכפייה לא יכול להצליח. לא תמיד צריך להיות צודקים. צריך להיות חכמים".

    יצוין, כי עתה נדרש להעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית – מה שיקרה כנראה רק בשבוע הבא.


    0 תגובות